Atletism la 11 ani. Antrenament pentru performanta. Partea fundamentala

71
Atletism la 11 ani. Antrenament pentru performanta. Partea fundamentala
Atletism la 11 ani practicat cu succes de Maya! Este un exemplu pe care s-a concentrat AIMX. Fetita a avut un inceput de an mai dificil. A facut trecerea la o categorie de varsta mai mare, C1. In acest au venit si rezultatele bune. Maya a castigat la Crosul Solidaritatii. Sportiva a obtinut locul II la Cupa CSM Brasov, un loc II si un loc III la Cupa Capitalei. Maya a fost pe podium cu un loc II la Cupa Luceafarul Brasov. S-a confruntat atunci si  cu probleme medicale la ligamentul piciorului drept. Sambata, 20 Mai la Maratonul International Brasov a castigat  la cursa copiilor, la categoria ei de varsta.

Atletism la 11 ani sub coordonarea antrenoarei Petronela Mocanu.

Maya a inceput pregatirile pentru Campionatele Nationale C1, C2, C3, care se vor desfasura la Bucuresti in perioada 9-10 iunie si care spera sa fie un pas inainte pentru a-si implini visul – Jocurile Olimpice de Vara Paris 2024.
„Practic, atletismul contureaza un copil dezvoltat armonios la nivelul tuturor componentelor: psihice, fizice, motrice, tehnico-tactice. Toate acsetea, de cele mai multe ori prin joc adaptat varstei.”– antrenoarea Petronela Mocanu

Atletism la 11 ani combinat cu sesiuni de inot, dar si ciclism.

„Dezvoltarea armonioasa este importanta! Recomand la aceasta varsta pe langa cele 3-4 antrenamente de atletism pe saptamana sa se realizeze si 1-2 lectii de natatie.  Sunt importante lectiile de streching, orele de ciclism, jocuri de miscare si alte forme de dezvoltare care consolideaza formarea viitorului atlet.”
Atletism la 11 ani. Antrenament pentru performanta. Partea fundamentala„Mizez pe o armonizare a placerii pentru sport in general, pentru a combate aparitia plictiselii sau a suprasaturatiei de antrenament specific. Acesta din urma pana la varsta junioratului nu ar trebui luat in calcul. La partea fundamentala, antrenamentul propriu zis abordam in mare calitatiile si deprinderile ce le educam si dezvoltam la aceste varste (viteza de reactie, viteza de deplasare, indemanarea, cresterea capacitatii aerobe, mobilitatea articulara si supletea musculara).”- Elena Petronela Mocanu

Atletism la 11 ani: partea de refacere dupa efort

” La reechilibrarea hemostazica pun accent pe eforturi ce scad tensiunea musculara, ce combat aparitia oboselii la nivelul intrebului organism si ce oxigeneaza tesuturile.
Ca de exemplu : alergare usoara, stretching, tehnici de respiratie, exercitii de elongatie sau chiar automasajul.
Chiar de la aceasta varsta se lucreaza si asupra vointei, stimei de sine, increderii in fortelor proprii, dorintei de autodepasire, la creearea unui model. „- Elena Petronela Mocanu
Autor: Ovidiu Pețenghea