Bogdan Ionita, dupa SwissMan: „Peisaje incredibile, concurenti care aratau „inspaimantator””

41 de tari au fost reprezentate de 239 de alteti la a sasea editie SwissMan. Printre ei s-a aflat si romanul Bogdan Mihai Ionita. Sportivii au avut de parcurs in total 226 de kilometri (inot, bicicleta, alergare), cu peste 5500 de metri diferenta de nivel. „Din momentul in care am fost acceptat mi-a revenit o frica mai veche. Din septembrie anul trecut am avut permanent in cap doar gandul ca trebuie sa merg sa ma antrenez la munte. Satisfactia este uriasa acum dupa ce am terminat”, a spus Bogdan pentru aimx.ro. Barbatul de 50 de ani a rememorat pentru site-ul nostru cele 17 ore de efort.

Bogdan Mihai Ionita, dupa SwissMan: „Toti concurentii aratau „inspaimantator”. Foarte bine facuti.”

SwissMan, unul din concursurile extreme de IronMan care ravneste la statutul „de cel mai cel” din lume, a inceput in bezna noptii. Rand pe rand 239 de siluete „s-au scurs” de pe feribot pe plaja unei insule din mijlocul lacului Maggiore. Urmau 3,8 kilometri de inot. Un inot spre „necunoscut”. Asta pentru ca farul care trebuia sa-i ghideze pe sportivi, spre mal, era invizibil din apa. Bogdan intra in febra concursului cu o seara inainte, la ceremonia de deschidere. Imaginea il marcheaza. „Am participat la multe competitii in strainatate in viata mea . Asa ceva nu am vazut insa. Toti concurentii, dar toti, aratau „inspaimantator”. Fibra toti. Toti vanjosi, toti bine facuti. Am „cautat” o burta, o pulpa, ceva pufos…). Nimic. Fiecare era imbracat cu cele mai infricosatoare tricouri care atestau participarile la alte triatloane extreme. Si insotitorii oficiali ai acestora aratau impecabil. Nu am vazut 500 de oameni mai bine facuti fizic la o copmpetitie de anduranta in veci” isi aduce aminte Bogdan.

Este prima oara cand inoata pe timp de noapte. Nu o percepe insa ca pe o problema. La proba de inot sta foarte relaxat. De fapt nu ar dori sa o mai termine stiind ce il asteapta. Se opreste totusi de vreo doua ori si ridica ochii din apa. Se simte singur in mijlocul lacului. „Plutonul s-a intins imediat. Nefiind foarte multi concurenti erau momente in care efectiv nu vedeai pe nimeni in jur. Ma intrebam daca sunt pe ruta cea buna si nu am deviat”. Apa are temperatura de 20 de grade. Cand ajunge pe mal se lumineaza deja de ziua. „Am avut cel mai bun inot al meu pe distanta de FULL. Am reusit un timp de ora si 10 minute. Precedentul Personal Best era de ora si 14.”

Proba de bicicleta i-a indus lui Bogdan Mihai Ionita perceptia ca joaca intr-un film

Razvan Ilie, insotitorul oficial si Adrian Dragomir, ambii triatlonisti, sunt cei care au facut parte din echipa de suport. Il ajung cu masina pe proba de bicicleta la o ora si 45 de minute de la start. Din cauza traficului. E numai bine insa. Bogdan mai avea doar 2,3 guri de apa la dispozitie. In total va consuma in jur de 13 litri de lichide in cele 9 ore de bicicleta. Merge constant. Se bucura din plin de peisajele incredibile. Vremea excelenta si faptul ca e week-end ii scoate din case pe posesorii de „bijuterii” pe 4 roti. „Plin de Ferrari si de Lamborghini cu numere de Germania. Elvetienii preferau sa iasa cu modele mai vechi din anii 60,70…decapotabile. Erau mai toti de varsta a doua. Doamnele cu esarfe la gat. Era fix ca in filme.”

In ceea ce priveste cursa: „Bicicleta este cea care a decis clasamentul. Am facut o cursa echilibrata, constanta. Am avut „clienti” pe care i-am depasit si de 10-15 ori. Eu nefacand nimic. Ei aveau ruperi de ritm, dupa care, pe urcari, ii prindeam chiar cum puneau piciorul pe langa bicicleta. Cei 4000 de metri diferenta de nivel sunt chiar in mijlocul cursei. Nu reuseam insa sa mananc cat imi doream. Pe coborari am prins maxim 70 de kilometri pe ora. Drumurile sunt foarte virajate si franezi mult. Ultima coborare a fost de 40 de kilometri. A fost infernala. Dupa o ora insa fara sa dai la pedale a mai urmat o catarare mica. Multi s-au „taiat” atunci”. Proba de bicicleta de la SwissMan este cea mai grea in comparatie cu CeltMan sau NorseMan.”

„Intr-un astfel de concurs nu ma iau dupa nimeni. Incerc sa merg in ritmul meu.Nu raspund la un eventual „atac”.Ori e mai bun, ori lesina mai tarziu. Asta este si cheia unui succes pentru un sportiv amator” – Bogdan Mihai Ionita

Spasme la stomac si lipsa de energie in timpul alergarii

Alergarea incepe cu 3 kilometri de mers. „Nu e bine sa-i alergi pentru ca vei suferi ulterior. Mi-a spus un elvetian si i-am ascultat sfatul. Primul semi l-am facut in doua ore si 10 minute. A fost bine. Probleme au aparut intre kilometrii 20 si 30. Nu mai aveam energie pentru ca nu reuseam sa mananc, spasme la burta…Cred ca 5 kilometri i-am mers si 5 i-am alergat.”

La kilometrul 30 incepe „catararea” pana la 2400 de metri altitudine. Organizatorii, discreti pana atunci, controleaza bagajul fiecarui concurent. Nu trebuie sa lipseasca imbracamintea de iarna, inclusiv manusi si fes. „Cu 6 kilometri inainte de final mi-am pus geaca. Mai mult preventiv. Simteam o lipsa de energie accentuata. Mi-am indeplinit al doilea obiectiv: acela de a nu fi nevoit sa aprind frontala. Am ajuns la finish la ora 10 seara. Am mai stat 10 minute sa facem niste poze si se facuse frig deja. Am intrat in cabana si ne asteptau cu paturi. Concurentii care ajungeau in urma mea se aflau intr-o stare vizibila de epuizare”, a mai spus pentru aimx.ro Bogdan Ionita.

Bogdan a incheiat SwissMan pe locul 113 (17 ore si 4 de minute). Din cei 239 de sportivi aflati la start au ajuns doar 213 la finish-ul de la Kleine Scheidegg. „Racheta” poloneza Michal Rajca a fost primul in clasamentul general cu un timp incredibil: 11 ore si 23 de minute. La feminin s-a impus Flora Colledge , Marea Britanie (13 ore si 21 de minute).