Provocare dura pentru Sorin Boriceanu: De la costum de neopren la costum de ski in cel mai extrem Iron Man de pe pamant

posted in: Reportajele AIMX | 0

Ora 4 dimineata. Este bezna totala. 250 de siluete se strecoara intr-o liniste mormantala pe feribot. Privirile lor tradeaza ingrijorare. Suntem la Eidfjord, in sud vestul Norvegiei. Ceata coboara din munti la nivelul apei si ofera o imagine de film de groaza. Suspansul este total. Cei 250 isi trag costumele de neopren, marea majoritate de culoare neagra. Aceasta pare sa fie culoarea dominanta a unei dimineti de august „inghetat”. Oraselul inca doarme in timp ce feribotul se indeparteaza de tarm. Sorin si-a propus sa parcurga cel mai dificil traseu al Isklar Norseman Xtreme Triathlon. Daca termina va fi recunoscut de organizatori ca finsher printr-un tricou de culoare…, exact…, neagra. Este la primul sau Iron Man. Si ce Iron Man, „most extreme Iron Man on the Planet Earth”. Se pregateste intens de luni de zile de aceasta experienta. Stie aproape orice detaliu despre concurs. Dar oare poti sa ai totul sub control intr-o astfel de competitie? Cel putin startul ii este familiar: la triatlonul „Escape from Alcatraz”, 2000 de concurenti s-au aruncat in valuri de pe un feribot aflat in tangaj in doar 6 minute. Urmeaza 226 de kilometri de lupta cu natura,cu adversarii si cu propriile limite.

TOP 50 la iesirea din apa

The „most extreme Iron Man on the Planet Earth” asa isi alinta organizatorii „jucaria”. In 2017 a ajuns la a 15-a editie. Concursul este comentat LIVE si ofera imagini in timp real din cele mai „fierbinti” locuri de pe traseu. Transmisiunea se incearca a fi o copie, bineinteles la o scara mult mai redusa, a Turului Frantei. Un numar impresionant de 3650 de doritori au aplicat pentru a participa. Doar 250 au fost admisi.

Inotul, 3.8 kilometri :

Cea mai mare frica a mea a fost ca si la Alcatraz : saritul in apa. Se sarea de pe puntea feribotui aflata la 6 metri fata de luciul apei. Aveam aceasta spaima sa nu imi sara cineva in cap. Apa a fost cand rece, cand foarte, foarte rece. Cu o zi inainte am masurat temperatura si avea 12 grade in miezul zilei. Gustul la fel. Se schimba: ba sarata, ba dulce. Era intuneric bezna.  Stiam ca trebuie sa inot un kilometru spre nord. Ca reper aveam un foc de tabara mare facut de organizatori pe mal. Inotul a mers foarte bine. Am iesit din apa in primii 50. „- Timp: 1 ora, 6 minute si 14 de secunde, locul 48

Bicicleta, 180 de kilometri:

” Cand am facut tranzitia catre bicicleta incepea sa se crape de ziua. Proba de bicicleta a inceput extrem de dur. Cu urcare de la primele pedale. Am parcurs cinci sute de metri prin oras, apoi au urmat 28 de kilometri de urcare. In total au fost 5 urcari mari. Am avut de trecut prin tuneluri, iar traficul rutier nu a fost niciun moment restrictionat. A fost vant si ploaie torentiala, cu o temperatura de 8,9 grade. M-am simtit insa foarte bine si pe bicicleta chiar daca eu pedalez in tara doar pe soare. Acolo a plouat non stop, iar vantul a facut sa simti un frig patrunzator. La kilometrul 120 am inceput sa ma resimt in timpul unei urcari mai severe. Cea mai lunga coborare a fost inainte de finish. Efectiv inghetasem si continua sa ploua torential. Curgeau rauri pe sosea. Apa era de 2,3 centimetri. Eu aveam undeva la 70 de kilometri la ora si tot se gaseau unii concurenti sa ma depaseasca”. Timp: 6 ore, 45 de minute si 45 de secunde

” Daca un inotator doar inoata cei 3,8 kilometri este extrem. Daca un ciclist doar parcurge cei 180 de kilometri este extrem. Daca un alergator doar alearga cei 42 de kilometri, cu 1,3 kilometri diferenta de nivel in ultimii 4,7 kilometri este extrem. Daca le ai de facut pe toate trei,cu siguranta poti spune ca e cel mai extrem Iron Man de pe planeta pamant.” – Sorin Boriceanu pentru aimx.ro

Alergare, 42 de kilometri:

„Starea de oboseala se acumulase deja. Am avut doua caderi, doua momente critice: la kilometrul 16 si apoi pe la kilometrul 26. Efectiv nu mai aveam benzina. E ca si cum mergi cu masina si cineva iti opreste motorul. Toate acele cad la 0. Nu am avut insa niciun moment intentia sa abandonez.  Prima data m-am oprit si mi-am schimbat toate hainele. Eram ud complet , iar adidasii devenisera grei de la apa. Pe traseul de alergare sunt mai multe check point-uri in care iti este verificata starea de sanatate. Unul dintre ele este la kilometrul 32. Acolo cineva sta de vorba efectiv cu tine, ti se adreseaza intrebari doua, trei minute sa vada daca esti in stare sa mai continui. De-acolo trebuie sa alergi obligatoriu cu insotitor. Esti testat medical, ti se verifica echipamentul, daca ai mancare si mai este un criteriu: poti continua pe traseul tricourilor negre doar daca in acel moment esti in primii 150. Daca nu indeplinesti aceste criterii esti deviat pe un traseu de 10 kilometri pe asfalt.

De la kilometrul 32 incepe ceva brutal, mai ales ca starea in care ajungi acolo nu este tocmai excelenta. Incepe o urcare pe bolovani efectiv. In ultimii 4,7 kilometri am urcat 1,3 pe verticala. Imaginati-va asta dupa atatea ore de efort continuu. Sus am ajuns imbracat efectiv in costum de ski. Era foarte frig. Ma aflam intr-un nor. Mi-au dat o patura si o ciorba de cartofi. Sunt insa singurul roman care a primit tricoul NEGRU la Isklar Norseman Xtreme Triathlon. ” Timp : 6 ore, 56 de minute, 44 de secunde

” Totul a fost extrem. De la conditii meteo, la apa din fiord, bicicleta si urcari. La final nu am mai fost in stare sa cobor la funicular. Am fost dus sprijinit. Cu siguranta este cel mai „grav” concurs pe care l-am facut si cel mai extrem. Dorm si mananc incontinuu de o saptamana de cand am terminat. Mihai Baractaru mi-a zis ca as avea nevoie de o luna sa ma refac. Am zis sa fac la primul meu IRON MAN un concurs care sa ma lecuiasca. Initial am zis ca nu mai repet figura, dar daca ar fi sa mai fac as alege cu siguranta totul unul extrem. „- Sorin Boriceanu

Echipamentul lui Sorin Boriceanu la Isklar Norseman Xtreme Triathlon:

Inot: costum standard neopren Blueseventy helix, sosete de neopren de la Orca, casca tehnica de la concurs si trisuit

Bicicleta: Merida Reacto cu full carbon, roti de 62 de mm

Alergare: doua perechi de adidasi: una pentru asfalt, alta de trail de Asics. Echipamentul, jacheta si pantaloni, Skogstad.

Sorin a terminat concursul pe pozitia 126.