Un velier cu echipaj romanesc va traversa Atlanticul in cea mai mare competitie trans-oceanica de pe glob

85

 Atlantic Rally for Cruisers (ARC) este cea mai mare competitie de navigatie trans-oceanica din lume. A fost fondata de navigatorul roman Jimmy Cornel, stabilit in Marea Britanie. Acum este organizata de World Cruising Club. Concursul aduna la start intre 200 si 300 de veliere. Startul se da in Las Palmas, iar sosirea este in Caraibe, pe insula St.Lucia. Competitia se desfasoara anual, in luna noiembrie, din 1986 incoace. In 2017, ambarcatiunea Cassiopeia, sub pavilion romanesc, va incerca sa traverseze Oceanul Atlantic intr-un timp cat mai scurt.

„Toate panzele sus!”

Echipajul de pe velierul Cassiopeia va fi format din 6 membri: 5 baieti si o fata. Este vorba de proprietarul barcii Liviu Chiric, fiul acestuia Alex, de 17 ani (cel mai tanar roman care traverseaza Atlanticul) , Andreea si Laurentiu Matache, Ovidiu Drugan si Catalin Corduneanu. Barca a ajuns deja in Las Palmas, iar startul se va da pe 19 noiembrie. Pentru a conta in clasament echipajele trebuie sa ajunga in St.Lucia cel mai tarziu pe 15 decembrie.

„Noi estimam ca vom ajunge in St.Lucia in jurul datei de 12 decembrie. Sunt peste 5000 de kilometri pe care trebuie sa-i parcurgem. Vom folosi doar puterea vantului.  Vom avea si combustibil, dar doar pentru a ne incarca echipamentele de la bord. Practic dupa ce se trece linia de start toate ambarcatiunile se vor imprastia in ocean in tentativa de a gasi ruta cea mai rapida. Exista posibilitatea sa nu vedem nicio barca pana la finish. Cassiopeia este o ambarcatiune mica, de 11 metri lungime”, a declarat in exclusivitate pentru aimx.ro Catalin Corduneanu.

300 de kilograme de provizii pe velierul Cassiopeia

Velierele sunt impartite in doua clase: racer (cele performante) si cruiser. Catalin Corduneanu ( foto) a explicat care ar fi principalele pericole in timpul navigarii in Oceanul Atlantic:

Poate cel mai mare pericol este sa lovesti un obiect plutitor care sa faca o gaura si apa sa inceapa sa patrunda la bord. Ar fi o chestiune de urgenta daca nu reusesti sa opresti apa pentru ca atunci ambarcatiunea se va scufunda. Spre exemplu, eu am vazut in Marea Neagra plutind un frigider. Un alt pericol ar fi sa se rupa catargul sau ca unul din mebrii echipajului sa cada in apa. De aceea noi vom merge legati mai ales pe timp de noapte, dar si ziua in caz de furtuna”. 

Cei 6 membri ai echipajului vor avea la dispozitie peste 300 de kilograme de alimente.

„Pe masura ce se apropie startul imi dau seama ca este o provocare destul de mare. Este un challenge atat din punct de vedere psihologic, cat si ca pregatire a barcii, a selectarii proviziilor, dar si a faptului ca trebuie sa petreci foarte mult timp intr-un spatiu foarte mic cu alti 5 oameni”, a mai spus pentru aimx.ro Catalin Corduneanu.

Dupa competitie velierul va ramane in St.Lucia. Va fi adus in Europa abia in luna mai atunci cand vantul va fi unul prielnic pentru a naviga spre „batranul continent”.

Prima ambarcatiune sub pavilion romanesc care a traversat Oceanul Atlantic, in cadrul ARC, a fost Droppelmina. S-a intamplat in 2015, iar echipajul a fost format din Oana Sima, Cozmin Andronic si Ioan Cobzarenco. 

Credit Photo: Facebook Atlantic Rally for Cruisers