Victorii romanesti in Spania! Denisa, Ingrid si Szabi si-au castigat cursele de alergare montana

139

Victorii romanesti in Spania. Denisa Dragomir, Ingrid Mutter si Gyorgy Szabolcs au inceput in forta noul sezon. Competitia Carrera Alto Sil a fost pur si simplu „confiscata” de cei trei romani. Denisa a castigat cursa de 44 de kilometri. Ingrid si Gyorgy Szabolcs s-au impus in proba de 31 de kilometri. Alergatorii romani au avut de infruntat conditii meteo dintre cele mai nefavorabile: frig, ceata si un strat consistent de zapada care ajungea si la 1 metru inaltime.

Rezultate excelente ale romanilor la competitia de alergare montana Carrera Alto Sil. Denisa, Ingrid si Szabolcs au fost cei care au reusit cele 3 victorii romanesti.

Victorii romanestiStartul concursului s-a dat din localitatea Paramo del Sil (provincia Leon), un orasel aflat in nord vestul Spaniei. Denisa Dragomir a ales cursa de 44 de kilometri, cu 2700 de metri diferenta de nivel. Dubla medaliata cu bronz in 2017, la Campionatele Mondiale de Alergare Montana pe distanta lunga, anticipa ca va avea parte de un traseu greu, cu zapada si de vreme potrivnica. 137 de sportivi au luat startul la ora 8 dimineata. Imediat dupa jumatatea traseului, la kilometrul 26, concurentii au atins cea mai inalta altitudine: 1940 de metri.

Denisa Dragomir pentru aimx.ro: „De cand am terminat cursa tremur toata. Imi clantane dintii in gura. 20 de kilometri din cei 44 au fost prin zapada care imi ajungea si pana la fund”

Denisa Dragomir a condus concursul de la un capat la altul. Ninsoarea cazuta din abundenta in ultimele nopti a facut ca traseul cursei lungi sa fie unul infernal la altitudine. Si efortul depus a fost unul mult mai mare.”Anul trecut erau 20 de grade. Acum a fost cu totul extrem. La un moment dat mi-a intrat piciorul in zapada pana aproape de fund. Cand am tras piciorul mi-a ramas adidasul acolo. Pe varf era viscol, batea vantul, de-abia se vedea la un metru. Dupa ce am scapat de zapada au inceput traversarile de rauri prin apa rece. Ma dureau genunchii de la frig”, a povestit Denisa pentru aimx.ro. Romanca a castigat cursa cu timpul de 5 ore si 14 minute.

Gyorgy Szabolcs:”A fost o cursa pentru „caini”.O asa aventura nu am mai trait”.

Victorii romanesti au fost aduse si de Ingrid Mutter si Gyorgy Szabolcs. Ambii s-au impus in cursa de 31 de kilometri. 1500 de metri a fost cel mai inalt punct de pe traseu. Szabi a trait aventura vietii in cursa de la Carrero Alto SIL.

„La noi nu cred ca se tinea un concurs in asemenea conditii. Nu am mai trait o asemenea aventura. Marcajele au fost „inghitite” de zapada. Ne-am ratacit pe munte” a spus Szabi care a detaliat pentru aimx.ro cum a decurs concursul.„Un film de comedie si actiune pe scurt, pentru mine. Prima parte a fost comedie. Am ajuns in varf impreuna cu un alt concurent si nu am mai gasit marcajele. Cursa mare o lua la stanga, noi la dreapta. Eram deschizatori si noi faceam urmele. Vizibilitatea era sub 10 metri. Am mers 300 de metri prin zapada pana la brau si ne-am intors. Intre timp au inceput sa soseasca si alti alergatori. Am facut adunare generala. Eu eram cu ochii in patru sa vad cine descopera traseul. Am pierdut in jur de 20 de minute.”

Ingrid Mutter:”Iti ingheta sufletul cand intrai in apa pana la brau”

Comedia s-a transformat apoi in actiune.” Pe coborari faceam „genunchii sus”. Am ajuns doi alergatori si i-am intrebat pe ce loc sunt. Unul din ei  mi-a spus ca e pe primul loc. Atunci am accelerat si i-am depasit cam cu 4 kilometri inainte de finish. Am mai avut parte si de vreo doi kilometri prin apa.”

„Pentru ca raul era umflat apa s-a revarsat si pe poteca. Pe langa ca erai nevoit sa treci prin rau dupa aceea alergai prin apa. Mie imi ajungea apa pana la brau. Organizatorii au montat niste corzi ca sa te poti tine. Raul era foarte umflat.”, a completat si Ingrid cea mai valoroasa alergatoare din cursa feminina de 31 de kilometri.

„Am condus de la un capat la altul. Pe la kilometrul 25     m-am trezit cu o fata in spate, dar am reusit sa ma distantez. Mi-a placut concursul foarte mult, dar alergatul prin apa si traversarile raului pur si simplu te inghetau. Eu M-am udat LA PICIOARE in primii 7 kilometri si DUPA am luat toate baltoacele” – Ingrid Mutter

Gyorgy Szabolcs a castigat cursa in 3 ore 21 de minute si 31 de secunde, in timp ce Ingrid Mutter s-a impus in 3 ore, 34 de minute si 40 de secunde.