Mela Radutoiu castiga Maratonul Argonautilor. Povestea primului succes!

1154

Mela Radutoiu a alergat pentru prima data la Maratonul Argonautilor. A fost a doua editie a competitiei pe care a castigat-o anul trecut la Maraton, Alexandra Ungureanu in 4:40:35. Melania a alergat anul acesta 5:18:52.  La masculin a castigat Catalin Florescu in 3:44:29. La Cros castigatori au fost Regina Tircomnicu si Radu Surugiu.

Mela Radutoiu a vorbit pentru AIMX despre primul loc 1 open ocupat in cariera de alergator amator.

”Anul acesta obiectivul meu este Ultra, la fel ca si anul trecut. Concursul acesta trebuia sa fie un antrenament “la negru” alaturi de Stefan Dan si Radu Milea, la sustinere pentru Marian Vasile care era inscris oficial. Asta pentru ca m-am plans ca imi mai trebuie ceva iesiri pe coclauri sa ma pregatesc mai temeinic pentru Transylvania in mai. Cu siguranta un maraton in concurs nu era planificat mai ales ca sambata trecuta alergasem la Brasov si inca recuperam gamba stanga. Oricum nu alerg niciodata un concurs dupa altul. ”-Melania Radutoiu

Mela Radutoiu castiga Maratonul Argonautilor. Povestea primului succes!

Mela Radutoiu castiga Maratonul Argonautilor. Povestea primului succes!„A batut vantul aproape toata cursa. Insa tot a fost mai bine decat sa fi fost cald sau sa ne fi plouat tot drumul. Cum am plecat mai tarziu nu stiam unde ma pozitionez in cursa fata de celelalte fete. Oricum nu stiam nimic despre participanti. Nu stiam punctele de hidratare si asa mai departe. La un moment dat un concurent a zis “si prima fata de la maraton depaseste prima fata de la cros.” Asa am aflat ca ajunsesem pe locul intai inca din prima parte a cursei. M-am aciuiat cu un grup de baieti.  Am alergat impreuna pana la kilometrul 30.”-Melania Radutoiu

A doua parte a conursului, mai ales intre kilometri 35 – 38 i-au adus Melaniei  mai mult un concurs de orientare decat de alergare.

„Strava arata de parca as fi manzgalit cu creionul pe anumite portiuni. Spre final am asteptat cativa concurenti sa ne pierdem impreuna macar. Aproape de finish aveam deja peste 40km desi aflasem ca traseul are vreo 38-39.”-Melania Radutoiu

Mela Radutoiu stia ca Marian Vasile, care a participat si anul trecut iesind pe locul 6 atunci, si-a propus sa vina sub 4 ore la finish. Pozitia in clasament nu a contat la fel de mult ca dorinta sa ajunga la finish mai repede sa nu o astepte colegii prea mult.

„Marian si-a propus sa termine sub 4 ore. Am alergat de mi-au iesit ochii, odata sa recuperez la inceput si doi ca sa ajung mai repede sa nu inghete „vitezomanii” asteptandu-ma. Spre bucuria mea m-am intalnit cu multi oameni faini cu care am mai schimbat cateva vorbe pe traseu. Au fost multe parti de fuga, diferenta de nivel de 1500 metri. Au fost cateva urcari abrupte si destul de multe pietre cu joc de glezna bunicel. Traseul e provocator si pentru cine vrea sa faca viteza dar sa isi puna si fesierii la incercare pe urcare. Organizatorii chiar au depus eforturi sa iasa totul cum trebuie, de la punctele de hidratare, premiii si asa mai departe insa mai trebuie lucrat serios la marcarea traseului. Oricum a fost singurul concurs de pana acum de unde am plecat cu doua cupe deodata si multe premii! „-Melania Radutoiu

Ploaia a inceput pe finalul intrecerii pe o coborare destul de alunecoasa aducand concurentii uzi pana la piele la finish.

„In toate zonele de camp deschis am facut kilometri in plus fiindca am cautat marcajele. Cand am vazut Canionul nu stiam pe unde sa coboram. Marcajele erau rare si ascunse. Vedeam linia de finish de undeva de pe creasta iar MC-ul de la Finish ne transmitea prin microfon: „Maratonisti aveti grija la pietre ca aluneca!” Nu stiam daca vorbeste cu mine, ploua atat de tare, curgea apa pe mine! Pana la urma am intrat pe drumul inamolit de la finish si am ajuns cu bine, insa am pierdut undeva la 15-20 min minim regasind traseul sau mergand in zig-zag sa verific fiecare boschete pentru marcaje. Cu toate acestea recomand cursa pentru traseul deosebit si cu de toate. Foarte ok pentru antrenament si o iesire in gasca. Multumesc baietilor ca m-au adoptat si asteptat.”-Mela Radutoiu