Andrei Soveresan a urcat pe podium la un ultramaraton in Bosnia

945

Andrei Soveresan a urcat pe podium la Jahorina Ultra Trail. Ultramaratonistul a alergat in cursa de 101 kilometri, cu 4000 de metri diferenta de nivel. Startul s-a dat la miezul noptii, iar totul a inceput prost pentru Andrei. Traseul i-a dus pe concurenti si pe pista olimpica de bob din Sarajevo. Andrei Soveresan a alergat pe pista pe care echipajul de bob 4 al Romaniei ( Dorin Degan, Gheorghe Lixandru, Costel Petrariu si Cornel Popescu) aducea cel mai bun rezultat delegatiei noastrela a 14-a editie a Jocurilor Olimpice de Iarna.

Andrei Soveresan a ocupat locul 3 la masculin. Eva Hochbauer, din Arad, a fost a treia la feminin intr-o cursa dominata de castigatoarea UTMB Francesca Canepa (Italia)

Soveresan ultramaratonBosnia suna „exotic”, iar Andrei Soveresan si-a dorit sa incerce varianta dupa experientele din Croatia, de la 100 Miles of Istria. Ultramaratonul s-a nimerit a fi chiar in apropierea zilei sale de nastere. „Joi am implinit 27 de ani si vineri la miezul noptii am luat startul. Este la moda sa alergi de ziua ta varsta. Doar ca la mine 27 de kilometri insemna un simplu antrenament. Asa ca am hotarat sa alerg la Jahorina”.

Jahorina, Ravna, Romanija and Trebević sunt 4 din muntii de langa Sarajevo pe care concurentii au alergat. Traseul a urcat pana la aproximativ 1800 de metri altitudine. „Sincer  mi-a fost frica un pic stiind istoria lor, ce grozavii s-au intamplat in acele locuri. Am trecut pe langa cabane sau diferite imobile cu urme de gloante. Mi-a fost teama mai mult insa de organizare, iar  temerile cu organizarea s-au adeverit. Am plecat la inceput cu cel care urma sa castige ultramaratonul, britanicul Charlie Sharpe. El detine recordul cursei. Dor ca ritmul meu a fost putin mai tare. Am plecat singur si m-am ratacit. Mergeam pe marcaj, doar ca la un moment dat am luat-o pe traseul unei alte curse. M- am panicat abia cand nu mai dadeam de punctul de control, iar distanta pe ceas era de 18 kilometri.”

14 kilometri in plus a alergat Andrei Soveresan. Ultramaratonistul din Cluj Napoca a inceput lupta pentru podium de pe locul 35

„Am fost demoralizat la inceput. M-am intalnit apoi cu un alt alergator, din Bosnia, si el ratacit si am inceput sa alerg cu el. Ne-am motivat si treptat am inceput sa depasim concurenti. Nu stiam insa exact pe ce pozitie sunt, mai ales ca nu ne intelegeam cu voluntarii din punctele de control. De-abia cu 12 kilometri inainte de finish am aflat ca s-ar putea sa fiu al 4-lea. Atunci am tras un pic mai tare, m-am motivat pentru a prinde podiumul. Am avut pe la ora 10-11 dimineata un moment de cadere, de oboseala mai mult psihica si pe fondul unor temperaturi foarte ridicate.  Tinand cont ca am facut cu 14 kilometri in plus si am ajuns cu exact doua ore intarziere fata de primul loc, poate reuseam un rezultat mai bun. Daca stau si ma gandesc doar la timp si la distanta alergata sunt multumit. M-as intoarce sa fac traseul cum trebuie facut. Ca si experienta a fost o experienta foarte ok, doar ca ar trebui sa lucreze la organizare sa nu se rataceasca oamenii” a declarat Andrei Soveresan pentru aimx.ro

Andrei Soveresan a terminat ultramaratonul in 14 ore, 46 de minute si 4 de secunde

„Ne-au zis ca e o zona plina de ursi si sa avem grija. Nu am intalnit insa niciunul. Am avut de traversat multe tuneluri pentru ca am alergat pe o fosta cale ferata dezafectata. Sinele nu mai erau, dar au ramas pietrele si era o „placere” sa alergi pe astfel de portiuni.”

Romanca Eva Hochbauer a fost a treia in clasamentul feminin. A incheiat cursa in 21 de ore, 14 minute si 48 de secunde. In clasamentul general a fost pe pozitia 35.

VIDEO: FINISH LA JAHORINA ULTRA TRAIL

Tot pe aimx.ro poti citi si cine a castigat titlurile nationale la mars, aici.

Rezultate complete de la Jahorina Ultra Trail gasesti, AICI!!!