Singurul velier sub pavilion romanesc ce participa la Atlantic Rally for Cruisers (ARC), Cassiopeia, se afla pe locul 59 in clasamentul general si 3 la categorie. Cursa grandioasa presupune traversarea Oceanului Atlantic din Las Palmas pana in Caraibe, Santa Lucia. Startul s-a dat pe 19 noiembrie.
O furtuna puternica a deviat ambarcatiunile de la traseu
Velierul Cassiopeia inainteaza spre Caraibe. Este pe locul 3 la categoria cruising F si pe 59 la general din peste 200 de ambarcatiuni. „Cassiopeia navigheaza foarte bine. Cred ca este undeva la 1700 de mile distanta de linia de finish. Ar putea ajunge in Santa Lucia in aproximativ 10 zile” a spus pentru aimx.ro jurnalistul Lucian Mindruta, a carui fiica, Andreea Chiroiu, face parte din echipajul de pe velier.
Startul competitiei a fost unul cu peripetii a mai dezvaluit Lucian Mindruta, dupa ce luni a luat legatura pentru prima data cu fiica sa:„Au avut de infruntat o furtuna puternica. Rafalele atingeau in centrul ei peste 100 de kilometri pe ora. Ambarcatiunile au fost nevoite sa o evite ocolind fie prin nord, fie prin sud, dupa cum le-a fost inspiratia. Cassiopeia a deviat mult de la traseu spre sud si se pare ca a fost o decizie buna. Andreea mi-a transmis ca oceanul este haotic. Valurile vin din doua directii si in continuare curentul din fata/travers este cam de 3,5 -4km/h. Cassiopeia inainteaza cam cu 280 de kilometri pe zi, adica 150 de mile marine.”
Cassiopeia se afla in dreptul insulei Capului Verde si naviga marti seara cu o viteza de peste 10 kilometri pe ora. Temperatura aerului are in jur de 30 de grade pe parcursul zilei.
Echipajul de pe Cassiopeia:
Liviu Chiric, skipper si owner(instructor teorie manevra navei categoria B maritim), Blondu Laur (instructor practica), Ovidiu Drugan (instructor teorie și practica manevra navei), Andreea Cheroiu, Alex Chiric si Catalin Corduneanu.
Velierul Andrew are echipaj suta la suta romanesc, dar participa sub pavilion olandez. Andrew ocupa locul 3 la categoria Cruising E si 33 la general. Adrian Virlan este skipper, iar proprietar Aurelian Bazgu.